Category Archives: wycieczka

Włączamy się w akcję Sprzątanie Świata 2019 – klasa III SMS

Klasa III SMS wzięła udział w działaniach edukacyjnych przygotowanych przez Miejski Ogród Botaniczny w ramach akcji „Sprzątanie Świata 2019” pod hasłem „Nie śmiecimy – sprzątamy – zmieniamy”. Z powodu niesprzyjającej pogody nie zwiedziliśmy Ogrodu Botanicznego, ale mogliśmy gościć w lożach VIP-ów zabrzańskiej Areny. Uczestniczyliśmy tam w warsztatach „Nie śmieć – segreguj” przygotowanych przez inspektora ds. edukacji ekologicznej p. Sylwię Kot. Wytrwale pracowaliśmy na warsztatach papierniczych, ucząc się jak można wykorzystać różne papierowe opakowania. Mieliśmy okazję spotkać się i wspólnie „posztrykować” […]

Centrum Handlowe inaczej – wycieczka klasy II SMS

W styczniu klasa II SMS, pod opieką wychowawcy p. I. Soćko i trenera p. A. Pytlasińskiej, odwiedziła Centrum Handlowe Europa Centralna. Zauroczyły nas miejsca, w które trafiliśmy. W Castoramie zostaliśmy zaproszeni do Majsterkowa, gdzie techniką string art wykonaliśmy obrazy z gwoździ i kolorowych nici. Babcie i Dziadkowie dostali piękne prezenty z okazji swoich świąt… Druga atrakcją było Kolejkowo – świat w miniaturze. Oglądaliśmy tam miniatury autentycznych budowli ze Śląska np. dworca kolejowego w Gliwicach wraz z peronami, gliwickiego ratusza oraz […]

Autostrada dźwięku – wycieczka w ramach projektu „Dotknij nauki”

Dzisiaj uczniowie klas 5a, 5b i 6a uczestniczyli w wycieczce na wystawę „Autostrada dźwięku” w ramach projektu „Dotknij nauki”. Wystawa, która jest dostępna do 30 grudnia 2018 roku w Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej w Gliwicach dostarczyła uczniom wiele radości. Przyszli naukowcy mogli przetestować swoje uszy, malować dźwięki, użyć powietrznego pocisku do strzelania do piramidy z puszek. Dowiedzieli się dlaczego słyszymy i jak zbudowane jest ucho, dźwięki jakich częstotliwości słyszymy. To była super zabawa!

Wycieczka do Krasiejowa

Uczniowie klas Vb, IVb i Va w dniu 15 czerwca 2018 roku odwiedziły Jura Park w Krasiejowie. W programie wycieczki znalazły się: spacer ścieżką edukacyjną wśród prehistorycznych stworzeń; multimedialny „Tunel czasu” – poznanie etapów kształtowania się ziemi oraz Układu Słonecznego; pawilon muzealny – jedyne muzeum na świecie, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym, które można oglądać przez przeszkloną podłogę; prehistoryczne oceanarium; nielimitowane zwiedzanie wszystkich innych atrakcji Parku.

Wizyta uczniów w Centrum Nauki i Techniki w Ostravie

4 czerwca klasa 6c odwiedziła Centrum Nauki i Techniki w Ostravie. Na terenie niezwykłego kompleksu dawnej huty żelaza, Obszaru Górniczego Vitkovice (czes. Dolní oblasti Vítkovice) w Ostrawie została otwarta, w 2014 roku, interaktywna ekspozycja Wielki Świat Techniki – Science and Technology Center. Na powierzchni 14 000 metrów kwadratowych znajdziemy cztery stałe wystawy tematyczne (Świat dziecka, Świat nauki i wynalazków, Świat cywilizacji i Świat Przyrody) i jedną czasową. Na dzieci i dorosłych czeka wspaniała zabawa połączona z poznawaniem tajników nauki w prosty i przystępny […]

Wycieczka do ZOO w Chorzowie w ramach „Dotknij nauki”

Tym razem na wycieczkę pojechaliśmy do ZOO w Chorzowie. Mieliśmy przy okazji oglądania zadanie, które polegało na tym aby zapisać na kartce 10 ptaków, 10 ssaków, 10 gadów, albo 5 gadów i 5 płazów, które widzieliśmy z ich nazwą polską,  łacińską i gdzie występują. W ZOO widzieliśmy między innymi nosorożce, pandę małą, geparda, słonie, alpaki, małpy, pawiany, lemury, flamingi, żyrafy i wiele innych ciekawych zwierząt. Jak chodziliśmy widzieliśmy chodzacego po chodniku pawia, który był piękny. Raczej zdaniem wszystkich w ZOO […]

Wizyta w Ogrodzie Doświadczeń

Wycieczka do Ogrodu Doświadczeń im. S.Lema w Krakowie

„Na dzisiejszej wycieczce do ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema dowiedziałam się dużo interesujących rzeczy. Przewodniczka opowiadała ciekawie o zegarze słonecznym, rurach głosowych czy o wirze wodnym. Najbardziej podobały mi się organy rurowe, wiry wodne, pętla śmierci, ukryte kolory i dwie huśtawki. Na dzisiejszej wycieczce dowiedziałam się, że nauka skrywa dużo tajemnic, które można rozwijać.” Małgorzata Smoter, klasa 6A

Wycieczka klas trzecich gimnazjum do Muzeum Komputerów i Informatyki w Katowicach

W zeszłym tygodniu uczniowie III klas gimnazjum (IIIA, IIIB, IIIC) pisali egzaminy, z których wyniki zadecydują o tym w jakiej szkole ponadgimnazjalnej będą się uczyć w przyszłym roku. Po egzaminach przyszedł czas na trochę odpoczynku. Klasy trzecie wybrały się do Muzeum Komputerów i Informatyki w Katowicach, gdzie miały możliwość: przeżyć niebywałą podróż w czasie, bo wystawa zawiera eksponaty z 40 lat, zobaczyć 550 komputerów z dawnych lat, zobaczyć jak szybko rozwinęła się informatyka. źródło: http://www.muzeumkomputerow.edu.pl/muzeum/galeria.html

Na tropie Pana Tadeusza

11 kwietnia odbyła się wycieczka klasy drugiej liceum do Wrocławia. Wycieczka miała charakter edukacjyjny. Celem jej były warsztaty maturalne poświęcone znajomości treści epopei Adama Mickiewicza pod tytułem „Pan Tadeusz”.