Category Archives: wycieczka

Warsztaty dla klas II SMS

05 października 2020 roku uczniowie klasy II b wzięli udział w wycieczce do Miejskiego Ogrodu Botanicznego w Zabrzu. Celem wycieczki był  udział w warsztatach „Recyklingowa Ścieżka Edukacyjna”.  Uczniowie poznali słowo recykling i przekonali jak ważne jest segregowanie odpadów, które dzięki temu nie muszą trafić na składowisko a mogą zostać przekształcone w surowce do produkcji nowych materiałów.

Włączamy się w akcję Sprzątanie Świata 2019 – klasa III SMS

Klasa III SMS wzięła udział w działaniach edukacyjnych przygotowanych przez Miejski Ogród Botaniczny w ramach akcji „Sprzątanie Świata 2019” pod hasłem „Nie śmiecimy – sprzątamy – zmieniamy”. Z powodu niesprzyjającej pogody nie zwiedziliśmy Ogrodu Botanicznego, ale mogliśmy gościć w lożach VIP-ów zabrzańskiej Areny. Uczestniczyliśmy tam w warsztatach „Nie śmieć – segreguj” przygotowanych przez inspektora ds. edukacji ekologicznej p. Sylwię Kot. Wytrwale pracowaliśmy na warsztatach papierniczych, ucząc się jak można wykorzystać różne papierowe opakowania. Mieliśmy okazję spotkać się i wspólnie „posztrykować” […]

Centrum Handlowe inaczej – wycieczka klasy II SMS

W styczniu klasa II SMS, pod opieką wychowawcy p. I. Soćko i trenera p. A. Pytlasińskiej, odwiedziła Centrum Handlowe Europa Centralna. Zauroczyły nas miejsca, w które trafiliśmy. W Castoramie zostaliśmy zaproszeni do Majsterkowa, gdzie techniką string art wykonaliśmy obrazy z gwoździ i kolorowych nici. Babcie i Dziadkowie dostali piękne prezenty z okazji swoich świąt… Druga atrakcją było Kolejkowo – świat w miniaturze. Oglądaliśmy tam miniatury autentycznych budowli ze Śląska np. dworca kolejowego w Gliwicach wraz z peronami, gliwickiego ratusza oraz […]

Autostrada dźwięku – wycieczka w ramach projektu „Dotknij nauki”

Dzisiaj uczniowie klas 5a, 5b i 6a uczestniczyli w wycieczce na wystawę „Autostrada dźwięku” w ramach projektu „Dotknij nauki”. Wystawa, która jest dostępna do 30 grudnia 2018 roku w Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej w Gliwicach dostarczyła uczniom wiele radości. Przyszli naukowcy mogli przetestować swoje uszy, malować dźwięki, użyć powietrznego pocisku do strzelania do piramidy z puszek. Dowiedzieli się dlaczego słyszymy i jak zbudowane jest ucho, dźwięki jakich częstotliwości słyszymy. To była super zabawa!

Wycieczka do Krasiejowa

Uczniowie klas Vb, IVb i Va w dniu 15 czerwca 2018 roku odwiedziły Jura Park w Krasiejowie. W programie wycieczki znalazły się: spacer ścieżką edukacyjną wśród prehistorycznych stworzeń; multimedialny „Tunel czasu” – poznanie etapów kształtowania się ziemi oraz Układu Słonecznego; pawilon muzealny – jedyne muzeum na świecie, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym, które można oglądać przez przeszkloną podłogę; prehistoryczne oceanarium; nielimitowane zwiedzanie wszystkich innych atrakcji Parku.

Wizyta uczniów w Centrum Nauki i Techniki w Ostravie

4 czerwca klasa 6c odwiedziła Centrum Nauki i Techniki w Ostravie. Na terenie niezwykłego kompleksu dawnej huty żelaza, Obszaru Górniczego Vitkovice (czes. Dolní oblasti Vítkovice) w Ostrawie została otwarta, w 2014 roku, interaktywna ekspozycja Wielki Świat Techniki – Science and Technology Center. Na powierzchni 14 000 metrów kwadratowych znajdziemy cztery stałe wystawy tematyczne (Świat dziecka, Świat nauki i wynalazków, Świat cywilizacji i Świat Przyrody) i jedną czasową. Na dzieci i dorosłych czeka wspaniała zabawa połączona z poznawaniem tajników nauki w prosty i przystępny […]

Wycieczka do ZOO w Chorzowie w ramach „Dotknij nauki”

Tym razem na wycieczkę pojechaliśmy do ZOO w Chorzowie. Mieliśmy przy okazji oglądania zadanie, które polegało na tym aby zapisać na kartce 10 ptaków, 10 ssaków, 10 gadów, albo 5 gadów i 5 płazów, które widzieliśmy z ich nazwą polską,  łacińską i gdzie występują. W ZOO widzieliśmy między innymi nosorożce, pandę małą, geparda, słonie, alpaki, małpy, pawiany, lemury, flamingi, żyrafy i wiele innych ciekawych zwierząt. Jak chodziliśmy widzieliśmy chodzacego po chodniku pawia, który był piękny. Raczej zdaniem wszystkich w ZOO […]

Wizyta w Ogrodzie Doświadczeń

Wycieczka do Ogrodu Doświadczeń im. S.Lema w Krakowie

„Na dzisiejszej wycieczce do ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema dowiedziałam się dużo interesujących rzeczy. Przewodniczka opowiadała ciekawie o zegarze słonecznym, rurach głosowych czy o wirze wodnym. Najbardziej podobały mi się organy rurowe, wiry wodne, pętla śmierci, ukryte kolory i dwie huśtawki. Na dzisiejszej wycieczce dowiedziałam się, że nauka skrywa dużo tajemnic, które można rozwijać.” Małgorzata Smoter, klasa 6A

Wycieczka klas trzecich gimnazjum do Muzeum Komputerów i Informatyki w Katowicach

W zeszłym tygodniu uczniowie III klas gimnazjum (IIIA, IIIB, IIIC) pisali egzaminy, z których wyniki zadecydują o tym w jakiej szkole ponadgimnazjalnej będą się uczyć w przyszłym roku. Po egzaminach przyszedł czas na trochę odpoczynku. Klasy trzecie wybrały się do Muzeum Komputerów i Informatyki w Katowicach, gdzie miały możliwość: przeżyć niebywałą podróż w czasie, bo wystawa zawiera eksponaty z 40 lat, zobaczyć 550 komputerów z dawnych lat, zobaczyć jak szybko rozwinęła się informatyka. źródło: http://www.muzeumkomputerow.edu.pl/muzeum/galeria.html