Program edukacji antynikotynowej „Nie pal przy mnie, proszę”


W naszej szkole realizowany jest program edukacji antynikotynowej „Nie pal przy mnie, proszę” przeznaczony dla klas I – III szkół podstawowych oraz przeznaczony dla klas IV – VI i gimnazjum program „Znajdź właściwe rozwiązanie”.

ZAŁOŻENIA OGÓLNE PROGRAMU

Programy stanowią ogniwo w cyklu programów profilaktyki antytytoniowej zaadresowanych do dzieci i młodzieży, zainicjowanych przez Państwową Inspekcję Sanitarną we współpracy z resortem edukacji i realizowanych w szerokim partnerstwie lokalnym.

W programie zawarte zostały uporządkowane treści dotyczące zdrowia (dostosowane do poziomu percepcji dzieci) oraz przekazanie wiadomości o zachowaniach asertywnych rozpoznawanie odczuć przeżywanych w sytuacjach trudnych, uświadomienie mechanizmów konfliktu.

Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy.

DZIAŁANIA SZKOŁY

Klasy młodsze

  • Prelekcja wykład lekarza rodzinnego „Szkodliwość biernego palenia co to?” kl. II-III
  • Konkurs plastyczny dla klas I – III „Nie pal przy mnie, proszę”
  • Przedstawienie dla dzieci zorganizowane przez uczniów gimnazjum Zespołu Szkół Sportowych „Palenie szkodzi zdrowiu”
  • Umieszczenie na stronie Internetowej szkoły informacji o przystąpieniu do programu „Nie pal przy mnie proszę”, „Znajdź właściwe rozwiązanie”
  • Pogadanki dla rodziców podczas wywiadówek
  • Informator obrazkowy kolorowany przez dzieci przeznaczony dla rodziców
  • Gazetki tematyczne w klasach

Klasy IV – VI szkoły podstawowej i Gimnazjum

  • Prelekcja wykład „Szkodliwość palenia tytoniu?”
  • Konkurs na plakat dotyczący „Szkodliwości palenia tytoniu” dla klas IV-VI
  • Konkurs na zorganizowanie przedstawienia dla uczniów klas najmłodszych „Palenie szkodzi zdrowiu” dla klas gimnazjalnych
  • Pogadanki dla rodziców podczas wywiadówek
  • Gazetki tematyczne w klasach

Koordynator programu Agata Kik – Pedagog szkolny.

Comments & Responses

Dodaj komentarz