Sprawozdanie z wycieczki do Gniezna i Poznania

Dnia 6 lutego o godzinie 5.20 zebraliśmy się na dworcu PKP w Zabrzu. W Gnieźnie byliśmy około godziny 12.00. Ulokowaliśmy się w pensjonacie przy ulicy Witkowskiej 108, po czym wyruszyliśmy na umówione spotkanie z przewodnikiem pod pomnikiem Bolesława Chrobrego. W pierwszej kolejności zostaliśmy oprowadzeni wokół katedry św. Wojciecha. Następnie zobaczyliśmy drzwi gnieźnieńskie, na których została ukazana hagiografia św. Wojciecha, nasz kolega Szymon zakołatał kołatką owych drzwi. W dalszej kolejności weszliśmy do środka katedry, w której bardzo zmarzliśmy. Wewnątrz zobaczyliśmy wiele zabytków w tym płaskorzeźbę Wita Stwosza i miejsce, w którym modlił się Otton III. Kolejnym etapem zwiedzania było Muzeum Początków Państwa Polskiego, w którym spędziliśmy około godziny. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się do restauracji na kolację. Około 19 wróciliśmy do pensjonatu.

Następnego dnia rano udaliśmy się do Poznania, w którym spędziliśmy cztery godziny. W tym czasie zobaczyliśmy rynek z ratuszem i pręgierzem, wzgórze Przemysła, na którym znajdują się fundamenty zamku Przemysła II. Podczas wycieczki zrobiliśmy sobie wiele zdjęć m.in. pod pomnikiem Adama Mickiewicza.

Do Zabrza wróciliśmy pociągiem około 21.00. Wycieczka była bardzo udana i z chęcią pojedziemy na następne.